Obama.Com Site Owned by Campaign Fundraiser With Ties to Chinese Government

From Breitbart.

In an explosive report set to send shockwaves through official Washington, the Government Accountability Institute (GAI) released a 108-page GAI investigation into the threat of foreign and fraudulent Internet campaign donations in U.S. federal elections (visit campaignfundingrisks.com to download the full report).

Breitbart News obtained an advance copy of the bombshell report which reveals that the Obama.com website is not owned by the president’s campaign but rather by Obama bundler Robert Roche, a U.S. citizen living in Shanghai, China. Roche is the chairman of a Chinese infomercial company, Acorn International, with ties to state-controlled banks that allow it to “gain revenue through credit card transactions with Chinese banks.”

There’s more.

The unusual Obama.com website redirects traffic directly to a donation page on the Obama campaign’s official website, my.barackobama.com, which does not require donors to enter their credit card security code (known as the CVV code), thereby increasing the likelihood of foreign or fraudulent donations. The website is managed by a small web development firm, Wicked Global, in Maine. One of Wicked Global’s employees, Greg Dorr, lists on his LinkedIn page his additional employment with Peace Action Maine and Maine Voices for Palestinian Rights. According to the GAI report, 68 percent of all Internet traffic to Obama.com comes from foreign visitors.

And still more.

In 2011, Mr. Roche obtained one of the most sought-after pieces of real estate in Washington, DC: a seat at the head table for President Obama’s State Dinner for Chinese President Hu Jintao. How Roche—a man whose infomercial company hawks fitness equipment, cell phones, and breast enhancement products—landed a seat alongside Secretary of State Hillary Clinton, former President Bill Clinton, Sen. John Kerry, former President Jimmy Carter, and Chinese President Hu Jintao remains unclear.

Since 2009, White House Visitor Logs list the name Robert Roche at least 19 times, despite the fact Mr. Roche’s primary residence is in China.

Mr. Roche, who is originally from Chicago, is a co-chair of the Technology Initiative for the Obama campaign.

According to Acorn International’s prospectus, the success of Mr. Roche’s company hinges on maintaining access to state-run media and “preferential tax treatments and subsidies” doled out by the People’s Republic of China (PRC):

“Our business depends on our access to TV media time to market our products and services in China….PRC law is vague and is subject to discretionary interpretation and enforcement by PRC authorities…Loss of these preferential tax treatments and subsidies could have material and adverse effects on our results of operations and financial conditions.”

Surprisingly,  Newsweek actually published a story about illegal foreign and fraudulent online campaign donations. Obama’s campaign lashed out with a smear against the authors and denied any receipt of illegal donations.

During the 2008 campaign, Obama received money from PLO donors in the Gaza strip, as well as illegal contributions from fraudulent donors using pseudonyms instead of legitimate names and businesses.

Obama is desperate and he really doesn’t care where the money comes from, legal or not.

 

Related post:

https://sfcmac.wordpress.com/2008/08/18/obamas-questionable-donations/

Advertisements

5 responses to this post.

  1. Posted by John Egbert on 09/10/2012 at 17:31

    I remember, too — and it wasn’t the only time, either.

    P.S. Forgot good ol’ Johnny Chung and Algore’s bags-o-money from the monks . . .

    Like

  2. Posted by sfcmac on 09/10/2012 at 08:10

    John,

    I remember Clinton’s treason all too well.

    SFC MAC

    Like

  3. Posted by John Egbert on 09/10/2012 at 08:02

    He’s only building on what Clinton developed during his two campaigns. Remember names like Riady, and Kanchanalak? No? Then you were reading/believing the establishment press like too many other useful idiots . . .

    Like

  4. […] The Foxhole Breitbart News obtained an advance copy of the bombshell report which reveals that the Obama.com website is not owned by the president’s campaign but rather by Obama bundler Robert Roche, a U.S. citizen living in Shanghai, China. Roche is the chairman of a Chinese infomercial company, Acorn International, with ties to state-controlled banks that allow it to “gain revenue through credit card transactions with Chinese banks.” There’s more […]

    Like

  5. And let me guess, we won’t hear a peep of this out of the Obama media. Nice.

    Like

Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: